Aandacht voor groei, opleiding en optimalisatie bij NVM Service Office

Zowel veranderingen in de makelaardij, als op de arbeidsmarkt maken het een uitdaging voor NVM Service Office om continuïteit en kwaliteit van diensten continu te waarborgen. Onder andere het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers op de juiste plek speelt daarin een grote rol. Een mooi voorbeeld daarvan is de wisseling van de wacht in team Waardenburg. Waar het stokje van Dorien Termeer als Teamleider onlangs is doorgegeven aan Githa van Dam. Dorien gaat zich op haar beurt bezighouden met interne trainingen en opleidingen om haar collega’s te laten profiteren van haar kennis en ervaring. Githa gaat zich als Teamleider inzetten als verbindende factor tussen de klanten van NVM Service Office en het team in Waardenburg. De vrijgekomen functie van Service Coördinator is in goede handen bij Tim van Steenis. In zijn nieuwe rol stuurt Tim de operatie aan binnen team Waardenburg en is hij het eerste aanspreekpunt voor onze klanten.

Haar jarenlange werkervaring maakt Dorien de ideale kandidaat voor haar nieuwe rol als interne trainer. “NVM Service Office groeit snel en het is dan ook vaak hollen of stilstaan. Zo kwamen er in juni en juli van dit jaar vijftien tot twintig kantoren bij in anderhalve maand, en dat in de vakantieperiode waarin ook veel eigen collega’s weg waren. Toch zorgen we er op zo’n moment voor dat alles doorloopt en blijft de kwaliteit van onze dienstverlening gewaarborgd. Indien nodig springt iedereen extra bij, van Office Supporter tot Service Coördinator en ik dus ook als Teamleider. Zo houden we op ieder moment de dienstverlening op niveau en persoonlijk, zonder in te leveren op professionaliteit.”

Aan Githa van Dam de uitdaging om de kwaliteit en persoonlijke aanpak binnen team Waardenburg te blijven bewaken en nog verder te optimaliseren als nieuwe Teamleider. Een mooie vervolgstap voor haar binnen NVM Service Office, want ook Githa draait al langer mee in de organisatie. “Ik kreeg al vrij snel de kans om de stap naar Service Coördinator te maken. Daarin spraken de extra verantwoordelijkheid, het regelen en het eigenaarschap me erg aan. En vooral samen met het team het beste eruit zien te halen voor de kantoren waar we voor werken”, aldus Githa. “Zelf ben ik echt van het regelen. Meedenken met de makelaar, zoeken naar manieren om hen werk uit handen te nemen. Dat kon ik in de rol van Service Coördinator goed doen.”

Tim van Steenis staat in de startblokken om in zijn nieuwe rol team Waardenburg volledig te ondersteunen. Als Service Coördinator neemt hij de dagelijkse operationele leiding op zich, waarbij zijn vermogen om snel te schakelen en tegelijkertijd de rust te bewaren goed van pas komt. Tim heeft zich de afgelopen periode als Office Supporter dusdanig ontwikkeld dat hij nu vol vertrouwen de volgende stap zet. Enthousiast vertelt hij: “Ik heb de afgelopen periode kunnen meedraaien met Githa, en dat geeft me een goed beeld van wat er allemaal komt kijken bij deze functie. Persoonlijk contact vind ik belangrijk, zowel met het team als met de kantoren waarvoor wij werken, en in deze rol kan ik dat aspect nog verder uitbreiden. Daarnaast past de diversiteit in werkzaamheden en het samen toewerken naar resultaat goed bij mij.”

“We houden op ieder moment de dienstverlening op niveau
en persoonlijk, zonder in te leveren op professionaliteit.”

Githa hoeft niet lang na te denken als haar wordt gevraagd waar ze naar uitkijkt in haar nieuwe functie. “Als teamleider sta je als het ware nog dichter bij de klant. Doordat je weet wat er op de werkvloer gebeurt en wat je team aankan, kun je in het directe contact met de klant diegene nog beter van dienst zijn. Plus, de groei in verantwoordelijkheid voor het team zelf vind ik echt uitdagend en inspirerend tegelijk. Ik ben nu aan het kijken hoe we ons team nog verder kunnen optimaliseren om makelaars en taxateurs nog beter te bedienen. Die balans zoeken tussen wat de klant nodig heeft en wat het team aankan vind ik heel erg leuk.”

Voor Tim is het belangrijk om een goede relatie op te bouwen met de aangesloten kantoren hetgeen de samenwerking ten goede komt. Daarnaast ziet hij het als zijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het team goed kan functioneren. “Ik kijk ernaar uit om het beste in ons team naar boven te halen. Er wordt hard gewerkt maar het is belangrijk om af en toe ook even te kunnen ontspannen. Ik zie het als mijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de sfeer goed is en dat we er voor elkaar zijn als het nodig is. Ik geloof dat wanneer je plezier hebt in je werk, dit ook merkbaar is voor de mensen waarmee wij dagelijks in contact staan.”

Ook Dorien kijkt uit naar haar nieuwe rol binnen NVM Service Office. “Door mijn jarenlange ervaring weet ik precies welke kwaliteiten en eigenschappen belangrijk zijn om goed te functioneren binnen NVM Service Office. Wij nemen de tijd om nieuwe collega’s in te werken en persoonlijke begeleiding is hierbij heel belangrijk. Door het team steeds verder op te leiden en te optimaliseren kunnen we steeds beter voldoen aan de wisselende wensen van de klant. Groei van het team zelf zal daarin ook een grote rol spelen. Door mij volledig te kunnen richten op deze rol willen we onze dienstverlening naar een nog hoger niveau brengen.”

“Bij ons zijn alle details van belang om de beste service te kunnen verlenen.”

Het belang van persoonlijk contact

Het belang van persoonlijk contact, met zowel klanten als medewerkers, wordt door alle drie gedeeld en vormt een belangrijke basis in hun dagelijkse werkzaamheden. Dorien: “We werken natuurlijk op afstand en voor verschillende kantoren tegelijk, daarom is het belangrijk een sterke feeling te hebben met ieder kantoor. Persoonlijk contact is dan ook heel belangrijk. Zo gaat er altijd iemand langs bij de klant, ongeacht waar het kantoor zich bevindt. Op die manier krijgen we een goed beeld van het kantoor en de medewerkers, sfeer en werkwijze. Al deze informatie brengen we over aan iedereen in ons team, alle details van belang om de beste service te kunnen verlenen.”

Githa vult aan: “Hoe kunnen we de dienstverlening nog persoonlijker maken en het contact optimaliseren om zo nog meer een onderdeel te zijn van de kantoren waar we voor werken, ook al werken we op afstand. Deze vraag stellen we onszelf regelmatig. Zo blijven we niet alleen groeien als team, maar blijven we ook onze dienstverlening continu optimaliseren om makelaars nog beter van A tot Z te ontzorgen.”

Tim sluit zich hierbij aan. “Het belang van een persoonlijke benadering geven we mee aan het hele team. Maar eigenlijk is het voor ons vanzelfsprekend. Het persoonlijk contact met onze kantoren, maar ook met de klanten van de kantoren, maakt ons werk juist zo leuk.“

Vol vertrouwen kijken Dorien, Githa en Tim naar het nieuwe jaar. De aangesloten kantoren zijn bij team Waardenburg in goede handen!