Geschenk uit de hemel

Een makelaar in volle glorie. Pascal Vlemmix loopt zijn kantoor binnen met de telefoon aan zijn oor. Hij is met zijn aankoopklant een tegenbod aan het bespreken. Met blosjes op de wangen van de spanning belt hij zijn verkopende collega en legt hij zijn tegenbod neer. Hoe lang je ook in het vak zit, je voelt altijd die spanning of het gaat lukken. Je kent je aankoopklant en je beseft heel goed hoezeer ze er op hopen dat de aankoop slaagt. Je weet dat ze met smart op jouw telefoontje zitten te wachten en dat je op het punt staat hun leven te veranderen.


“Dat is het mooie van dit vak”, vindt Pascal. “Ik heb in 2011 dit kantoor over kunnen nemen vanuit de keten Hypodomus, met behoud van de naam. We zaten toen middenin de financiële crisis. Ik heb hard gewerkt om mijn zaak op te bouwen en dat is goed gelukt. Ik ben de grootste makelaar in Eindhoven op het gebied van aan- en verkooptransacties. Als makelaar en als mens geloof ik heilig in een kwalitatief hoogstaand serviceniveau. Ik behandel mijn klanten en mijn collega’s zoals ik zelf behandeld wil worden. Ik communiceer helder, doe er alles aan om het contact goed te houden en wil graag mensen helpen. Op de lange termijn is dat de beste strategie voor succes. Een hoge klantscore is dan een logisch gevolg. Mijn collega’s krijgen alle kansen om zich te ontwikkelen en opleidingen te volgen. We halen ook trainers in huis om ons serviceniveau steeds te blijven aanscherpen. Alleen dan kun je de verwachtingen van je opdrachtgevers blijvend overtreffen.”

NVM Service Office was voor Pascal een geschenk uit de hemel. “Ik zat op een onverwachts moment ineens met onderbezetting door vertrek en vakantie van twee medewerkers. De woningmarkt in Eindhoven was overspannen. Aanbod verkocht snel, je moest voortdurend alert zijn, onze agenda’s liepen over en we kwamen simpelweg handen tekort op kantoor. Daardoor moest een van de makelaars op kantoor blijven, in de wetenschap dat we daardoor buiten omzet lieten liggen.”

“Mijn collega Debbie Mels tipte me over NVM Service Office, waar ze zelf heel enthousiast over was. Ik wist niet goed wat de dienst inhield. Mijn beeld was dat het een uitgebreide telefoondienst was. Ik had zelf wel wat ervaring met telefoondiensten, maar je hebt er niet veel aan. Aan het eind van de dag krijg je een lijst met telefoonnummers van mensen die je moet terugbellen. Tijd om nieuwe medewerkers te werven was er niet en naast de woningmarkt was de arbeidsmarkt al even krap.”

“Toen ik in gesprek kwam met Arjan Terpstra en Niek Smid, bleek dat de dienst eigenlijk heel snel kon starten. Vanaf dag één viel er een enorme last van onze schouders af toen de telefoon en de mail slagvaardig werden afgevangen. Het gaf ons rust in een enorm drukke tijd. Inmiddels is mijn binnendienst weer op orde, maar nog steeds is de telefonische opvang tijdens pauzes en overleg ontzettend handig. Het uitbellen naar leads en voormalige opdrachtgevers is een activiteit die ik zeker zal overwegen uit te besteden aan NVM Service Office. Eigenlijk zouden we dat zelf willen en moeten doen, maar door drukte blijft dat soms te lang liggen en dat verlaagt de slagingskans enorm. Ik kan NVM Service Office aan iedereen aanraden, ook al heb je zelf een binnendienst.”