Tips en tricks voor onze klanten
Regelmatig delen wij tips en tricks om het werk voor jou en onszelf iets makkelijker te maken. Een prettige en duidelijke workflow heeft voor beide partijen veel voordelen. Door onze jarenlange ervaring in ondersteuning voor makelaars- en taxatiekantoren weten we wat snel en prettig werkt. Ieder kantoor heeft een eigen unieke werkwijze en daar sluiten wij uiteraard graag bij aan. Maar als iets makkelijker of duidelijker kan geven we graag advies.
We hebben de volgende tips voor je op een rijtje gezet (de nieuwe tips komen steeds bovenaan te staan):
Tip 7: Bezichtigingen wintertijd
De dagen worden korter, het wordt steeds vroeger donker. Bij bezichtigingen speelt dat mee. Daglicht maakt een groot verschil. De beslissing ligt uiteraard bij jou, geef aan ons door wat voor jouw kantoor een acceptabele eindtijd is. Wij noteren dit en plannen de bezichtigingen volgens afspraak voor je in.
Tip 6: Open huizen route?
Geef in de alert duidelijk aan welke woningen meedoen. Zo kunnen wij dit direct zien en aan jouw klanten doorgeven.
Tip 5: Terugvinden werkafspraken
Wist je dat je je eigen werkafspraken terug kan vinden in ons logboek? Rechtsboven zie je ‘werkafspraken’ staan. Staat hier iets in wat gewijzigd mag worden? Laat het aan ons weten en wij passen het voor jullie aan.
Tip 4: Populaire woning
Wanneer er voor een goed lopende woning heel veel aanvragen binnenkomen en de kijkblokken zijn vol, dan stellen wij voor om de overige geïnteresseerden meteen een bericht (via vaste mailtemplate) te sturen.
Hierin melden wij de geïnteresseerde dat de kijkblokken vol zijn en dat men op de reservelijst geplaatst wordt. Wij versturen de mail en zetten de mensen meteen op de reservelijst. Dit bespaart tijd voor jou als klant. Mocht je geen template voorhanden hebben dan is dat relatief makkelijk aan te maken in Realworks:
Ga naar instellingen in Realworks -> Ga naar templates -> kies e-mail -> kies rechts op het plusje -> vul “soort, naam, onderwerp, en template in naar de desgewenste tekst” -> voer template codes in (automatische codes voor agenda, telefoonnummer, adres, etc: https://www.realworks.nl/templatelijst / https://www.realworks.nl/templatelijst-kort ) -> kies voor opslaan.
Tip 3: Aankoopmakelen
De aanvragen voor aankoopmakelen behandelen wij met grote zorg. Wij weten dat dit namelijk mooie kansen zijn voor jou. Om deze aanvragen zorgvuldig op te pakken en meteen goed te verwerken zijn er wel een aantal punten die voor ons van belang zijn:
- Geef bij ons aan wat wij wel en niet mogen doen. Denk hierbij aan het project aanmaken of met verkopend makelaar contact opnemen.
- Hoe kunnen wij het verwerken in Realworks? Is er al een aankoopproject aangemaakt voor de opdrachtgever, moeten wij dan ook nog een project aanmaken per adres en vullen we bij relatie de verkopend makelaar in?
Tip 2: omschrijving afspraak
Zet in de omschrijving van je afspraak de naam van de klant met het telefoonnummer. Zo zie je in één oogopslag met welke klant je te maken hebt.
Tip 1: invullen alert
Vul het alert zodanig in dat alle collega’s meteen op de hoogte zijn als je de woning aanklikt: welke data kijkblokken/losse bezichtigingen, hoe lang mag een bezichtiging duren, bij wie kunnen de afspraken ingepland worden en de bijzonderheden van de woning. Zo ben je ervan verzekerd dat alle collega’s het te allen tijde kunnen oppakken tijdens je afwezigheid.
Heb je zelf een goede tip voor ons? We horen het graag!