
Tips & Tricks voor aangesloten kantoren

Kleine aanpassingen in je werkwijze kunnen het werk nét even makkelijker maken – voor jou én voor ons. Door een prettige en duidelijke workflow werken we samen nog efficiënter.
Met onze jarenlange ervaring in ondersteuning voor makelaars- en taxatiekantoren weten we precies wat snel en prettig werkt. Natuurlijk sluiten we aan bij de werkwijze van jouw kantoor, maar als iets slimmer of eenvoudiger kan, delen we graag onze inzichten.
Hieronder verzamelen we onze tips & tricks. We vullen het maandelijks aan en zetten de laatste tip steeds bovenaan.
Tip 4: Voorkom dat bellers afhaken bij doorschakeling
Wist je dat sommige bellers vroegtijdig ophangen zodra ze worden doorgeschakeld naar NVM Service Office? Dit gebeurt vaak als de wachttijd te lang is.
Om dit te voorkomen en je klant direct te woord te kunnen staan, adviseren we om de doorschakeltijd bij je provider goed in te stellen:
– doorschakelen na 3 keer overgaan (ca. 10 seconden)
– of direct doorschakelen zonder wachttijd.
Zo voorkom je lange wachttijden en zorg je ervoor dat jouw klanten sneller worden geholpen.
Tip 3: Duidelijkheid bij aankoopbezichtigingen
Het helpt ons enorm als bij het inplannen van een aankoopbezichtiging direct zichtbaar is of een klant een ondertekende aankoopopdracht heeft. Dit kun je eenvoudig aangeven door in Realworks bij de klant een winkelwagentje te activeren. Zo voorkomen we onnodige twijfel en kunnen we sneller schakelen.
Aankoopdossier activeren in Realworks
Sluit je een aankoopopdracht af? Selecteer Projecten bij de tab Uren/Projecten en kies voor Aankoopopdracht. Maak vervolgens de relatie aan en klik op Activeer aankoopdossier. Hierdoor wordt de opdracht direct goed geregistreerd, is het winkelwagentje zichtbaar en kunnen wij snel aan de slag.
Tip 2: Voer wijzigingen van kantoorgegevens direct door
Zijn de gegevens van jullie kantoor up-to-date? Zijn er wisselingen geweest in de kantoorbezetting? Of is het bezoekadres gewijzigd? Voer wijzigingen direct door in het NVM-ledenportaal. Zo beschikken wij ook automatisch over de juiste gegevens.
Tip 1: Invullen alert
Vul het alert zodanig in dat alle collega’s meteen op de hoogte zijn als je de woning aanklikt: welke data kijkblokken/losse bezichtigingen, hoe lang mag een bezichtiging duren, bij wie kunnen de afspraken ingepland worden en de bijzonderheden van de woning. Zo ben je ervan verzekerd dat alle collega’s het te allen tijde kunnen oppakken tijdens je afwezigheid.