Tips & Tricks voor NVM Digitaal Ondertekenen

Bij NVM Digitaal Ondertekenen verwerken we jaarlijks meer dan 20.000 aanvragen! Met onze uitgebreide ervaring in digitale ondertekening, ook wel bekend als elektronische handtekening, hebben we een aantal handige Tips & Tricks opgesteld om het proces van het digitaal ondertekenen van koopovereenkomsten soepel en efficiënt te laten verlopen.

1. Personalia

Controleer de persoonsgegevens goed. Het komt helaas vaak voor dat aanvragen worden geannuleerd vanwege onjuiste persoonsgegevens van verkopers of kopers. Dit is erg vervelend. Controleer daarom vooraf grondig de persoonsgegevens om dit te voorkomen.

2. E-mailadressen

Elke ondertekenaar moet beschikken over een eigen e-mailadres vanwege vertrouwelijkheidsoverwegingen. Daarnaast komen wij helaas regelmatig niet-bestaande e-mailadressen tegen. Let op: Gmail.nl is bijvoorbeeld geen geldige optie, aangezien Google altijd Gmail.com gebruikt voor zijn e-maildienst.

3. Aankoopmakelaar

Bij NVM Digitaal Ondertekenen is het mogelijk om de aankoopmakelaar ook te laten “ondertekenen” om het proces te volgen. U kunt dit aangeven in het opmerkingenveld. We hebben de naam van het kantoor, de naam van de makelaar, het e-mailadres van de aankoopmakelaar en zijn/haar mobiele telefoonnummer nodig. Als het mobiele nummer NIET wordt vermeld, zullen we de aankoopmakelaar toevoegen als cc. Hij/zij ontvangt dan alleen een e-mail met een downloadlink van de getekende overeenkomst.

4. iDIN

Bij NVM Digitaal Ondertekenen worden de meeste koopovereenkomsten ondertekend via iDIN-verificatie. Het is echter belangrijk voor NVM Makelaars om te weten welke banken geen iDIN-verificatie aanbieden, namelijk: Triodos, KNAB en Van Lanschot. Als je hiervan op de hoogte bent, kun je bijvoorbeeld verkopers met iDIN laten ondertekenen en kopers met Vidua. Geef dit dan aan in de opmerkingen. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om iedereen via Vidua te laten ondertekenen.

5. Bestandsgrootte

Bij NVM Digitaal Ondertekenen is het mogelijk om maximaal bestanden van in totaal 25MB te laten ondertekenen. Let hier dus op bij het indienen van de aanvraag. Anders moeten we helaas de aanvraag afwijzen, wat onnodige tijd kost.

Uiteraard staan we voor je klaar als er nog vragen zijn! Neem contact met ons op via 030-608 52 44.