Vakinhoudelijke collega’s als verlengstuk van je kantoor

Deze maand zetten we NVM-makelaar, taxateur en nieuwbouwspecialist Shanice Roozeboom van Roozeboom Makelaardij & Taxaties in the spotlight. Een bruisende, gedreven dame die al enige tijd gebruik maakt van de dienstverlening van NVM Service Office. Haar werkgebied is Meppel en omstreken (werkgebied in de regio’s Meppel, Staphorst, Steenwijkerland, Zwolle en Avereest (Balkbrug, Dedemsvaart, Oud-Avereest)). Wie is Shanice Roozeboom, waar staat zij voor en hoe ervaart zij de samenwerking en wat is voor haar de toegevoegde waarde van NVM Service Office?

Wie is Shanice?

Als zij een merk zou zijn dan zou zij zichzelf typeren met de termen sociaal, gedreven en empathisch. Shanice heeft vele jaren op hoog niveau paard gereden (springsport). Ze weet wat erbij komt kijken om te streven naar het hoogst haalbare. Doorzettingsvermogen, de juiste mentaliteit, hard werken, focus en passie zijn allemaal ingrediënten die nodig zijn om dromen na te jagen en werkelijkheid te laten worden. Dat is voor de makelaardij niet anders dan voor de springsport.

Na eerst enkele binnendienst functies te hebben gehad, dacht zij: “Dit is niet wat ik wil. Ik ga mijn droom na en ik ga starten met mijn studie.” Zo deed ze 6 jaar studie  in 3 jaar tijd door hard door te leren in de avonden en weekenden om vervolgens op makelaarskantoren Rodenburg Makelaars en Van Dorsten Makelaars terecht te komen waar ze een aantal jaren in vaste dienst werkte. Ze vond dat het werk anders ingevuld kon worden om nog effectiever en persoonlijker te zijn in het makelen. De kriebel om te gaan ondernemen werd sterker en haar handen jeukten om meer gebruik te maken van zaken als digitalisering en social media. Toch duurde het nog even voordat ze die stap durfde te maken. Maar in 2022 was het moment dan toch aangebroken om voor haarzelf te beginnen in Meppel. Inmiddels heeft ze een binnendienst medewerker op kantoor en een stagiaire, en is ze actief bij de NVM Young Professionals. Haar kantoor is gespecialiseerd in bedrijfsmatig vastgoed, particuliere woningenmarkt en verder staat zij te boek als de nieuwbouw specialist in de regio.

Je wilt geen ‘voicemail makelaar’ zijn

In die opstartfase heeft Shanice eerst zelf alle taken uitgevoerd. “Maar dan kom je er toch al snel achter dat je heel veel op pad bent om dat persoonlijke contact zoveel als mogelijk uit te diepen en dat je dan veel terug moet vallen op de voicemail. En dat is wat je als makelaar juist niet wilt. Zodoende riep ik de hulp van NVM Service Office in en die hebben mij vanaf dag 1 heel goed ondersteund op eigenlijk alle vlakken wel: van mail beantwoording, telefoon aanname, opstellen van koopovereenkomsten tot dossiervorming.”

De reden dat ik voor NVM Service Office koos en niet voor een of ander callcenter, is dat zij enorm veel kennis over makelen in huis hebben. Ze zijn opgeleid en kennen het hele proces. Zo kwam er een keer iemand op kantoor binnen om informatie over een koopovereenkomst te delen en die vroeg:” Waar zijn al je collega’s nu want we zoeken Dave (NVM Service Officer)? Die had helemaal niet in de gaten dat jullie collega’s op afstand zijn!”

Vakinhoudelijke collega’s als verlengstuk van je kantoor

De absolute meerwaarde voor een makelaar om met een persoonlijk team van NVM Service Office samen te werken, somt Shanice zonder enige twijfel op:

  • Teamgevoel: Je hebt echt je eigen vaste mensen die je aanspreekpunt zijn en als collega’s voelen
  • Constante bereikbaarheid en dus erg servicegericht en klantvriendelijk
  • Enorme expertise vakinhoudelijk over het beroep makelen
  • Klant heeft altijd direct contact met iemand die de kennis en kunde in huis heeft betreffende het makelaarsvak.

Samenwerking en onboarding: transparant en volledig

Het is natuurlijk wel spannend om dan nog onbekenden een kijkje in je keuken te geven en toegang tot je systemen waar zoveel vertrouwelijke informatie is opgeslagen. Hoe heb je die onboarding ervaren? “Ja klopt! In het begin heb ik het best moeilijk gevonden om wat afstand te nemen want ja, het is toch je kindje en je doet alles op jouw manier en dat maakt het lastig om het uit handen te geven en daarin vertrouwen te hebben. Maar dat ging eigenlijk vanaf het begin heel goed met Angelique als mijn eerste aanspreekpunt en ook met Dave heb ik veel contact. Ik kon het vrij snel in vertrouwen loslaten. Ook het logboek waar we mee werken, is heel prettig. Daar kun je zien wat er besproken is en wat er zoal loopt. Ook al ligt de bal bij NVM Service Office, ik kan wel inzien welke gesprekken er zijn gevoerd, waar zoal naar wordt gevraagd, waar over gesproken, en of ik nog ergens op in kan haken…alles is heel transparant en inzichtelijk en dat is heel prettig. Op afstand en toch erbij betrokken, dat werkt dus heel fijn!”

 “Dankzij jullie constante bereikbaarheid en kennis en kunde nemen jullie veel zorgen uit handen van mij als makelaar waardoor – ook als het bij ons even druk is of we veel op pad zijn- de zaak gewoon doorloopt en onze klanten altijd vriendelijk en goed worden geholpen.”

Persoonlijke aandacht leidt soms tot nieuwe business

Shanice ervaart de samenwerking als positief. De klantvriendelijkheid en persoonlijke aandacht zijn sterk en dat is niet alleen voor de klant fijn maar ook voor haarzelf: “De mensen van NVM Service Office zitten met zoveel aandacht en expertise in een gesprek met een klant dat ze ook gericht doorvragen wat regelmatig leidt tot nieuwe, andere business dan datgene waarover de klant eigenlijk belde. Zo wordt uit een telefoongesprek ineens een verkoopgesprek gehaald.”

Het kantoor wordt ontzorgd dankzij de inzet van NVM Service Office en het levert ook tijdswinst op: “Als mijn medewerker bijvoorbeeld even druk bezig is met het opstellen van een koopovereenkomst kan ze met een gerust hart de telefoon even uitzetten en doorzetten naar NVM Service Office, omdat ze weet dat dat goed gebeurt. De klant staat altijd centraal en die wordt op deze manier het beste en snelste geholpen.”

Makkelijker doorlopen van taxatie opname dankzij Taxatiesupport

Shanice heeft deelgenomen aan de pilot Taxatiesupport en daar blikt ze tevreden op terug. “Het vooronderzoek was heel goed en grondig gedaan, er was heel veel klantencontact ook in de aftersales, wat ik zelf altijd heel belangrijk vind. Gewoon om even te vragen hoe onze dienstverlening is bevallen en of ze eventueel een review zouden willen schrijven. De absolute meerwaarde van deze dienstverlening zit ‘m voor mij in die oh zo belangrijke aftersales, het ophalen van feedback en reviews en ook in de dossiervorming en het goed inplannen. Niet alleen leidt het tot het meest effectief inzetten van mijn uren maar het zorgt er ook voor dat wij kunnen focussen op dat waar wij goed in zijn, het taxeren. En alles wat daarbij komt kijken werd meer dan goed door NVM Service Office opgepakt. Beter zelfs nog dan wanneer wij dat zelf zouden doen, denk ik!”

“Alles wordt vooraf geregeld en dat scheelt mij enorm veel werk. Klanten hadden ook al vooraf alle benodigde documenten klaarliggen, wisten vooraf waar ze aan toe waren waardoor je toch de hele taxatie opname makkelijker doorloopt en ook voor klanten een stukje onzekerheid weghaalt.”

Pilot Koopovereenkomsten

Ook aan de pilot koopovereenkomsten heeft Shanice deelgenomen. Dat is haar goed bevallen: ”Gabrielle stond altijd klaar. Zelfs als ze vrij was, kwam ze nog met antwoorden op appjes of mails of maakte ze nog een koopovereenkomst dus dat was meer dan fantastisch. Wat ik ook enorm waardeerde, is dat er ook zo werd meegedacht in bepaalde artikelen zo van ‘zou je deze nu wel toevoegen?’ of ‘kunnen we die tekst niet wat aanpassen?’ want wij hebben altijd standaard formats die we al heel lang gebruiken en dan kijkt NVM Service Office daar met een frisse blik en up to date juridische kennis naar. En met Digitaal Ondertekenen werd het allemaal snel geregeld en had ik er toch altijd goed zicht op. Echt heel waardevol!”

“Binnen 1 werkdag heb je de koopovereenkomst al binnen.”

Als je als makelaar interesse hebt om deze service af te nemen, dan krijg je allereerst een intakegesprek waarin uitgelegd wordt wat NVM Service Office precies allemaal gaat doen. Hier krijg je dan een pdf van waarop helder te zien is hoe de werkwijze is. Zodra je een woning hebt verkocht, zet je alle gegevens en daarbij behorende clausules door. Vervolgens zorgt NVM Service Office dat de koopovereenkomst wordt opgesteld en dat in Move ook alle bijlagen gereed staan. Alle data kun je daar dan heel makkelijk downloaden. Mochten klanten vragen hebben dan neemt NVM Service Office ook die vragen door met ze. Zo ontzorgen zij de klant namens jou.