Bezuinig nooit op aandacht!

Anita Fiers uit Veldhoven is een makelaar die we allemaal wel zouden willen zijn. Een innemende warme, wervelende Brabantse persoonlijkheid met een hoge mate van professionalisme. Een makelaar die begrijpt dat het vak hoofdzakelijk om mensen gaat en dan pas om stenen. Een doener, een harde werker en iemand die zich ook verdienstelijk maakt voor haar vakgenoten door veel tijd te stoppen in de NVM Ledenraad. Kortom een voorbeeld voor veel anderen, al vindt ze zelf dat ze “gewoon zichzelf” is.
Ooit begonnen in haar eentje met af en toe wat hulp, kwam er onvermijdelijk dat moment waarop ze, in haar eigen woorden, “extreem over liep”.

Via via had ze al wel gehoord over de front- en backofficediensten via Key-Factor, de voorloper van NVM Service Office. Diverse collega-makelaars hadden daar hele positieve ervaringen mee.
“Ik had wel een telefoonbeantwoordingsdienst waar ik gebruik van maakte, maar dat gaf niet echt verlichting. Ik ontving dan aan het eind van een lange dag een lijst met mensen die ik dan nog moest terugbellen. Dat deed ik tot 21.00 uur, want daarna kun je eigenlijk niet meer bellen. Als ik nog niet klaar was met mijn belletjes, deed ik het verder via e-mail. Je begrijpt dat je dat niet eindeloos volhoudt. Ik heb dus letterlijk in blinde paniek Key-Factor ingeschakeld en dat voelde direct goed. Het feit dat de Office Supporters verstand van zaken hadden en veel tijdrovende zaken voor en namens mij konden oppakken, gaf mij veel lucht en dat had ik echt nodig.”

“Ik ben een intensieve gebruiker van ons CRM pakket Realworks. Ik doe daar veel mee, ook al heb ik (nog) niet alle functionaliteiten geïmplementeerd in mijn dagelijkse werkwijze. Dat is ook zo’n project dat ik nog moet oppakken om mijn werkprocessen nog verder te stroomlijnen. Veel zit nu eenmaal in mijn hoofd, maar dat is niet wenselijk op de lange duur. Alle communicatie, taken en acties moeten in het dossier gedocumenteerd worden, zodat alles terug te vinden is!”

“Wat ik een sterk punt vind van NVM Service Office is dat de Office Supporters de rust en de tijd hebben om met de consument een gesprek te voeren. Voor ons is het werk, we willen even snel iets weten van de consument en dan weer door. Voor consumenten is het heel anders. Zij zitten in een verandering in hun leven en willen aandacht en tijd. Daar betalen ze ook voor.
Ik zou heel graag zelf die tijd en aandacht aan iedereen besteden, maar mijn bord is gewoonweg te vol met allerlei zaken en taken. Ik ben er dus heel erg blij mee dat jullie dat doen.
Verder merk ik dat het zich uiteindelijk dubbel en dwars terugbetaalt. De Office Supporters vragen altijd dóór om te kijken waar nog meer kansen liggen voor mij. Hebben kijkers een eigen huis, hebben ze dat al in verkoop, kan ik een waardebepaling voor ze doen, weten ze tot welk bedrag ze kunnen financieren, enzovoorts. Dat deed de telefoonbeantwoordingsdienst allemaal niet.”

“In het verleden heb ik zelf ooit gewerkt als zelfstandige en werd ik per uur betaald. De tarieven in minutenbundels hebben me daarom ook weer doen inzien hoeveel tijd het kost als je full service wilt zijn. En waar je ook op wilt bezuinigen in je kantoor… bezuinig nooit op aandacht voor je opdrachtgever.”